vineri, 1 noiembrie 2013

Umbre

Savatie Baștovoi - Audiență la un demon mut (54)

             M-a cam derutat concluzia acestei cărți, că „Revoluţia Franceză, Rusia Sovietică şi Uniunea Europeană au acelaşi fond ideologic”.  Baștovoi vrea să inoculeze ideea că evreii conduc din umbră lumea și prigonesc creștinătatea prin toate  instituțiile posibile unde sunt infiltrați, dorind să limiteze puterea bisericii. Poate doar așa am înțeles eu, dar m-a cam nedumerit abordarea. Cam la fel stau lucrurile  și cu „Banul a devenit zeitatea în numele căreia sunt iertate cele mai odioase crime împotriva omenirii” .. adică ar  trebui să disprețuim  banii, ceea ce ar echivala  cu dispariția ambițiilor de a fi mai competitiv? Un cult  al banului nu-și are locul dar și apropouri gen "banul e ochiul dracului" nu face decît să uniformizeze o societate plată lasată de comunism.
           În fond, cartea e oarecum interesantă, printre personaje apar un Voronin, mai multe fețe bisericești dubioase; avem salturi în timp care prezintă eternele problemele ale creștinătății.

...și un pasaj de actualitate:

" - Dom' profesor, o intrebare mai incomoda...Ce pensie aveti?
- E, de simplu profesor, ti-am zis ca am fost invinuit de antisemitism si scos cu scandal din Academie.
- Si... cum va descurcati, intreba Victor sperand sa afle vreo cale de castig.
- E! De descurcat ma descurc, nu ma plang. Scriu doctorate pentru prosti! rase profesorul si sorbi din pahar.
Victor pufni in ris.
- Adica cum?
- Pai nu vezi ca acum e moda doctoratelor? Se baga prin partide, castiga burse pe-afara, dar minte nu le-a dat mama cand i-a facut. Si vin la mine iar eu le scriu si le iau bani. Am o adevarata mafie de scris doctorate, rase profesorul, inveselindu-l si pe Victor. ..."

Niciun comentariu:

Powered By Blogger